BAŞKAN ALBAYRAK ÖĞRETMENLERİ DİNLİYOR

Başkan Albayrak, ilçenin turizm kenti olabilmesi için önünü tıkayan 7 önemli sorununun var olduğunu belirterek "Bu sorunlar çözülmezse Akçakoca'nın önü kapalı kalacaktı" dedi.

Başkan Albayrak "Birinci öncelikli problem Çınar Otel olarak karşımıza çıktı. Bu konu çözülmeden sahil bandı sorunu çözülemezdi. İkinci sorun ise şimdi ki SKY Tower Otel'in yerinde bulunan oteldi. Bu otel turizm anlamında önemli yatak sorununu çözecek. Karadeniz Bölgesi'nin en büyük oteli ve üst gelir grubunun da ilçemize gelmesini sağlayacak. Turizm anlamında bize bir hamle daha yaptıracak bir otelimiz oldu ve bu otelin sorununun çözülmesi gerekiyordu. Ucube bir şekilde şehrin göbeğinde duruyordu. Üçüncü sorunumuz doğalgaz konusuydu. Düzce'nin bütün ilçelerinde doğalgaz varken Akçakoca'da olmaması düşünülemezdi. Isınma problemi önemli bir sorundu. Burası gerçekten tercih edilecek bir yer olacaksa bu ısınma sorununun çözülmesi gerekiyordu. Çağdaş ısınma şekli ve çağdaş enerji konusunun çözüme kavuşturduk. Dördüncü sırada ise kordon boyunda sıkıntımız vardı. Türkiye'de kordon boyu ve yürüyüş yolu olmayan tek ilçe Akçakoca ilçesiydi. Sahilde insanların yürüyeceği, spor yapacağı, denizi izleyebileceği sahil yolunun olmaması sorundu. Denizle yol arasına engeller konulmuştu. Bu binaların yıkılıp ortadan kaldırılması ve görüntüsü ile güzel bir sahili bandının oluşturulması gerekiyordu. Beşinci sıkıntımız katı atık sorunuydu. Çöp sorununun çözülmesi gerekiyordu. Bununda çözümünün Düzce Belediyeler Birliği ile çözüleceğini gördük. Düzce Belediye Başkanı İsmail Bayram ile birlikte bunun çalışmasını yapıyoruz. Yakın bir zamanda kesin sonucuna varacak. Altıncı sorunumuz ulaşım konusundaydı. Çok büyük bedeller ödendi. Minibüsçü esnafımızın kent merkezinde ki işgalleri çağdışıydı. Çok sıkıntılar yaşadık. Bunun artık turizme yakışmayan anlayıştan kurtulması gerekiyordu. Bununda terminalle çözüleceğini gördük. Yedinci ve aslında en önemli sorun imar planı ile ilgiliydi. Tüm bunların yapılması için Akçakoca'nın 500 yıllık turizm kenti olma yolunda ki imar planlarının yenilenmesi gerektiğini gördük. Bu imar planı ile Akçakoca bir yere varamazdı. Tabi turizm kentinde de hangi anlayışı öne çıkaracaksınız ne tür bir turizm anlayışını öne çıkaracaksanız öyle bir imar düzenlemesi gerekiyordu. Sakin şehir oluşturmasını istedik. Buna göre düzenlemeler yaptık. 7 tane önemli sorun çözülmeden bu ilçenin önünün açılamayacağını gördük. İlçemizi öncelikli olarak yaşanabilir bir kent yapalım, sonra turizm alanında atılım yapalım dedik. Bütün çalışmalarımız 3 buçuk yıldır bu yönde devam ediyor. Kadınlar plajı projesi dışında hemen hemen bütün hedeflerimize ulaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bütün bu saydığımız projeler devam ediyor. Yaz ayı itibarı ile tamamlanacak. Kadınlar plajı dışında ki hedeflerimiz tamam" dedi.
Turizm kenti altyapısı oluşturulması adına verdikleri sözün yüzde 90'nını tamamladıklarını bildiren Albayrak, "Söz vermediğimiz ama göreve geldikten sonra ciddi anlamda gerekli olduğunu gördüğümüz önemli projelere imza attık. Göreve geldiğimizde belediyemizin yeniden yapılandırılması gerektiğini gördük. Hizmet anlamında işlerimizi ikiye böldük. Bir yandan belediyenin yeniden rutin hizmetlerini yapabilmesi diğer yandan ise şehrin önünü açacak projelerin hayata geçirilmesini sağladık. Belediye rutin işlerinin ilerleyeceği yapılandırmasını bir yıl içinde tamamladık" diye konuştu.
Başkan Albayrak arıtmada problem yaşamadıklarını işaret ederek "Kanalizasyon artıma tesisini yeniledik ve kapasitesini arttırdık. Geriye dönüşümü olmayan poşetleri ilçemizde yasakladık. Birçok organik üründe organik üreticiler derneğini kurduk. Üreticilerimizi organik tarıma yönlendiriyoruz. Bağ, bahçede üretilen ürünlerin organik olmasını sağlıyoruz ve ürünlerin satılması için organik ürünler pazarı kurduk" diye konuştu.
Başkan Albayrak yönetmelikler çıkardıklarını belirterek "Taksicilerimiz ile taksi çalışma yönetmeliği çıkardık. Bu yönetmelikle birlikte taksicilerin bir kurallara bağladı. Belli kurallar içerisinde artık hizmet veriyorlar. Pazaryeri çalışma yönetmeliğini çıkardık. Temizlik çalışma yönetmeliğini çıkardık. Zabıta çalışma yönetmeliğini çıkardık. Şehri kurallı bir kent haline getirdik. Belli yönetmeliklerle kim ne yapacağını bilir hale geldi. Adım adım keyif alıcı yaşanabilir bir kent olma yönünde ki engellerimizi ortadan kaldırma yönünde çalışmalarımızı yapıyoruz. Akçakoca İç Anadolu bölgesinde bir ilçe değil. Kimsenin gelip gitmediği, pazarın olduğu günler sadece şehir merkezinde köylüsünün geldiği bir kent değil. Önce kendimiz kentimizde yaşıyoruz sonra ilçemize turizm adına gelen vatandaşlarımıza keyifli birkaç gün geçirebileceği yaşam şehrini ve alt yapıyı verelim diye düşündük" dedi.
Öğretmenlerin, "Limanda ki mezbelelik ortadan kalkacak mı?" sorusuna Başkan Albayrak "Bu devlet tarafında yürütülen bir projedir. Benim şahsi görüşüm barınağın başka bir yere taşınmasıdır. Bu alanın ise farklı amaçla kullanılmasıdır. Eğilim bu yönde olmadı. Buraya yani barınağın kuzey yönüne ikinci bir mendirek yapılacağı konusunda bir çalışma yapıldığını görüyoruz. Ben bunu çok doğru olmadığını düşünüyorum. Bence Akçakoca için ikinci bir facia olacaktır. Sahilde ki kum düzenin tamamen kilitleneceği ve kum hareketinin tamamen ortadan kalkacağını düşünüyorum. Bizim amacımız barınağın başka bir bölgeye taşınması ve buranın kum hareketini tekrar eski haline getirecek turizm alanı içinde olacak farklı bir projenin geliştirilmesi yönündeydi. Bizim resmi yazışmalarımız çok itibar görmedi" dedi.
"Ara sokaklarda bozuk yollar var. Bunlar ne zaman tamir edilecek?" sorusuna Başkan Fikret Albayrak, "Biz tamamen doğalgazın ve Telekom'un çalışmalarının bittiği yerleri asfaltlıyoruz. Doğalgaz, içme suyu bitmiş kritik yerlerde de yağmur sularını yapıyoruz. Telekom sayesinde fiber kent haline geliyoruz. İnşallah sokaklarımıza daha kalıcı çözümler getirmeye çalışıyoruz. Baskı beton yapıyoruz ki hemen hemen 50 yıllık sorunu çözecek. Sadece belki doğasını değiştireceğiz ve değişik renklerle boyayacağız. Kalıcı çözümlerle ilçemizde elini ayağını toparlamaya çalışıyoruz" dedi.
"Çöp sorunu var nasıl çözülecek?" sorusuna ise Başkan "Katı atık sorununu çözmek için geri dönüşüm tesisinin yapılması gerekiyor. Bir aktarım istasyonu ile çöpümüzü Düzce'ye taşıyacağız. Hem çöp bizim için gelir kaynağı olacak. Bu süre zarfında Ayazlı'da ki çöp döküm işimiz devam edecek. Ama biz orada geri dönüşüm yapıyoruz. Orada bulunan çöplerin 5'te 1'i kalıyor. Geri kalanını dönüşüme gönderiyoruz. Posasını ve evsel atıkları biz gömüyoruz. Gerisi tamamen şişe cam plastikler geri dönüşüme gidiyor" diye açıklamalarda bulundu.iha

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Bu habere henüz yorum yapılmamıştır, ilk yapan siz olun!...

Bu sayfa da yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan duzcetv.com sorumlu tutulamaz.