Her köye böyle muhtar lazım

2009 yılında Bıçkıyanı Köyü muhtarlığına seçilen Cihan Bayrak, tek başına çalıştı didindi ve Ankara ve İstanbul’dan yüzlerce kişiyi köyüne turist olarak getirdi. Çocukluğundan beri yetiştiği yerlerde treking yaptıran Muhtar Bayrak, turizm İl Müdürünün yapamadığını yaptı.

Kaynaşlı’da keşfedilmemiş bir çok güzel nokta bulunuyor. Bu güzelliklerden birisi olan Topuk Yaylası’da dönemin Fenerbahçe kulübü başkanı olan Aziz Yıldırım tarafından keşfedildi ve Fenerbahçe’ye kamp merkezi yapıldı. Bu girişimin ardından bölgede ki köylülerde çeşitli organizasyonlar ile tesislere gelen taraftarlara veya konaklayanlara Kaynaşlı’yı sevdirmeye çalışıyor. Tesislere gitmeden Bıçkıyanı köyünden geçenlerin köye hiç uğramadan geçtiğini gören Muhtar Cihan Bayrak, 3 yıl önce bir çalışma başlattı. Çalışma kapsamında tesislere gelenlere Doğa yürüyüşü yapılabilecek alanlar olduğunu söyledi.

3 yıl önce Ankara’dan gelen 35 kişilik gruba çocukluktan beri yetiştiği Bıçkıyanı ve yeniyurt köylerinin birleşimi ile oluşan Yeniyurt kanyonunda doğa yürüyüşü yaptırdı. 3-4 metre yükseklikte 4-5 şelalenin olduğu iki dağın arasından geçen derelerin olduğu mini göllerin olduğu bu kanyon daha önce keşfedilmemiş olunca, ilk gelen ekip doğa severler tarafından çok beğenildi. 3 yılda yüzlerce kişi muhtarı arayarak bölgeye gelmek istediğini söyledi. Muhtarın ilk girişimi ile başlayan çalışma köyün ekonomisine ciddi destek oluşturmaya başladı. Köye gelen doğa severler, köylülerin hazırladığı Terayağ, ekmek, bal gibi organik ürünleri de satın alarak köylüye can oldu. Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Bıçkıyanı Köyü Muhtarı Cihan Bayrak, 3 yılda 400-500 kişiye keşfedilmemiş ormanları gezdirdiklerini söyledi.

TOPUK YAYLASI SAYESİNDE OLDU

Bıçkıyanı köyü muhtarı Cihan Bayrak yaptığı açıklamada: ‘ Topuk Yaylası sayesinde oldu bu olay. Orada konaklayan misafirlerimiz, Ankara İstanbul ve İzmir gibi yerlerden geldiklerinde doğamızı çok beğendiklerini doğamızın derinliklerinde yürüyüş yapmak istediklerini söylediler. Tamda bu anlamda bizim için işimiz başladı diyebiliriz. 3 yıl önce başladı. Orman içi patikalardan dere yataklarından şehirdeki sıkıntılardan uzak yürüttürdük onları. Araziyi tanıdığımdan köyümüze de değer olsun adına genç arkadaşlarında verdiği destekler ile bir kişi öncü bir kişi arkacı olarak doğada yürümeye başladık. Baktık ki bu iş güzel oluyor misafirler memnun kalıyor, keşfedilmemiş doğamız olduğunu gördük. Misafirlerinde çok beğendiği gördük. 3 yıldır bu işi yapıyoruz. Geçen yıl 17 grup ile yürüdük. Bu hafta bu yıl içerisinde 6. grubu ağırlamış olduk. Misafirlerimiz çok memnun kaldılar. Gerçekten görmeye değer keşfedilmemiş doğal güzelliklerimiz var. ‘ dedi.

YENİYURT KANYONU OLARAK ADLANDIRILMASINI İSTİYORUZ

Arazinin daha önce keşfedilmediğini ve arazide çocukluktan beri yaşadığını söyleyen muhtar Cihan Bayrak: ‘ Araziyi biliyoruz. Biz bu yörede doğduğumuz için olta balıkçılığı yaptığımız için biliyorduk. Misafirler bize diyorlar ki biz orman içi patikadan yürümek istiyoruz veya su yürüyüşü yapmak istiyoruz. Göllerin olduğu bir bölge varmı dediler. Yeniyurt köyüne bağlı yeniyurt kanyonu olarak isimlendirmek istediğimiz vadi de küçük göller şelaleler var. Halatla geçişler var. Hem yüzüyorlar. Hem yürüyorlar. Çok beğeniyorlar. Gelen 2. gruba tavsiye ediyor. Bugüne kadar yaklaşık 400-500 hizmet verdiğimizi düşünüyoruz.’ Dedi.

BURANIN MEŞHUR OLMASINI İSTİYORUZ

Sözlerine Yeniyurt kanyonu olarak bilinen ve içerisinde mini göller ile şelalelerin olduğu yerin meşhur olmasını isteyerek devam eden Muhtar Cihan Bayrak: ‘Gruplar kimse buraları bilmiyordu. Hiç kimse keşfetmemişti. Bizim balıkçılıkla başlayan bildiğimiz bir dere olduğu için misafirlerinde arz talep üzerine bu yürüyüşe uygun bir rota olduğunu düşündük ve 3 yıldır bu güzergahta yürüyoruz. Misafirler çok beğeniyor. Yine haftaya 2 grubum var’ dedi.

KÖYE İSTİHDAM OLUŞTURDUM

Grupların memnuniyetinin arttığını doğa ile iç içe olduklarını söyleyen Bıçkıyani Köyü Muhtarı Cihan Bayrak sözlerini şu şekilde sonlandırdı: ‘ Bunun yanında köyüme bir isihdam kazandırdığımı düşünüyorum. Ürünümüzü çarşıda değil köyümüzde artık pazarlayabiliyoruz. Gruplar gelmeden önce tereyağı bal yumurta pekmez reçel gibi ürünler yöremizde var. Bunları da köyümüzde gruplara pazarlıyabiliyoruz. Köyüme bu konuda bir değer kazandırdığımı düşünüyorum . ‘ dedi.

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
OKUYUCU YORUMLARI
27.08.2019
19:46

Bravo muhtar kardeşimize,düzceyi doğası ve misafirperverliği ile tanıttığı için.kulagının üzerine yatan muhtarlara örnek olur inşallah.

Katılıyorum   Katılmıyorum
%54,66
Murat
27.08.2019
13:02

Muhtarim emeginize saglik ornek olmaniz dilegiyle, bolgemizde kesfedilmeyi bekleyen cok yerler var. Muhtarlar goreve diyelim

Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,19
Baska bir koylu

Bu sayfa da yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan duzcetv.com sorumlu tutulamaz.