Kim Yaptı Bu İşleri ?

Dostlarım yaşımız gereği ne seçimler, ne iktidarlar ne muhalefetler, ne cumhurbaşkanı, başbakanlar, ne ihtilaller, darbeler, ne milletvekilleri, ne belediye başkanları gördük.

27 Mayıs 1960 darbesinde çıraklığa yeni başlamış 12 yaşında bir çocuktum. Yassı Ada mahkemelerini rahmetli babamın bakalit küçük bir radyosundan takip ederdik.

Hiç unutmuyorum “Baba bebek davası, köpek davası ne oluyor” dediğimi. Babam “Başka bahane bulamadılar bunları bahane ediyorlar” demişti.

O zamanlar ne telefon, ne televizyon, ne internet vardı. Telefonu ilkokul üçüncü sınıfa giderken baş öğretmenimizin odasında jandarma komutanını ararken gördük. O yıllar gazeteler bile İstanbul’dan bir gün sonra gelirdi.

O zamanın Z kuşağı imkansızlıklarla yetişmişti, ona rağmen MUTLUYDUK. Şimdiki Z kuşağı bir eli yağda, bir eli balda olmasına rağmen hala mutsuz. Ne büyüğe saygı, sevgi, nede anlayış var.

Bizler tahta divanlarda, kabartılan yataklarda büyüdük.

Ben mobilyacıyım, şimdiki çocuklara onlarca genç oda mobilyaları olmasına rağmen beğendirmekte zorlanıyoruz.

Geçen gün Düzce Belediyesi Kent Konseyi Genel Sekreteri Düzce Belediyesi Basın Birimi görevlisi AYFER YÜKSEL hanımefendiyi ziyarete gittim.

Sehpanın üzerinde “BAŞLADIK BİTİRDİK, BAŞLADIK BİTİRİYORUZ” başlıklı belediyemize ait iki broşür dikkatimi çekti.

Aylardır yazmayı düşündüğüm Sayın Bakanımız Belediye Başkanımız Dr FARUK ÖZLÜ beyefendinin icraatlarını anlatacak köşe yazımın başlığını KİM YAPTI BU İŞLERİ olarak uygun buldum. Bu broşürler bana ışık tuttu.

BAŞLADIK BİTİRDİK

Katı atık tesisini kurduk.

ÇÖPLER ENERJİYE DÖNÜŞTÜ,

1.     Düzce katı atık ayrıştırma, işleme ve enerji üretim tesisini, sıfır atık konseptine uygun, Türkiye’nin en modern tesisi olarak 18 ayda tamamladık ve faaliyete geçirdik.

Tesis günlük 800 ton işleme ve 6 megawatt elektrik üretme kapasitesine sahip.

Tahsisimizin çatısına yerleştirdiğimiz güneş panelleri ile enerji üretim kapasitemiz artacak.

Gittik gördük ve hayran kaldık

2.     Tıbbi atık ve sterilizasyon tesisi kurduk.

TIBBİ ATIKLAR BU TESİSTE BERTARAF EDİLİYOR.

Temiz şehir Düzce hareketi kapsamında, başlattığımız projemiz ile Tıbbi atık ve sterilizasyon tesisimizi 2,5 ay gibi kısa bir sürede tamamlayarak hizmete aldık.

Tesis saatte 1 ton tıbbi atık işleme kapasitesine sahip.

3.     Katı atık aktarma istasyonu kurduk.

Katı atık aktarma istasyonu 2 adet bunker ve 60 metreküp kapasiteli 4 adet sıkıştırma dorseden oluşuyor.

Uzak mesafede olan ilçeler hem zamandan hem de ekonomiden tasarruf ediyor.

4.     Özgün bir toplu taşıma modeli oluşturduk.

Araç sayısını iki katına çıkardık.

Düzce’nin yaklaşık 30 bin olan günlük yolcu sayısı için mevcut 12-18- metre otobüsler yerine 6 metre otobüslerin en uygun çözüm olduğunu tespit ettik.

TOPLU TAŞIMA ARAÇLARIMIZIN TAMAMINI YENİLEDİK.

12 metre bir otobüsün kilometre başına maliyeti 6 metre otobüsün yaklaşık iki katı.

Etkili bir yönetim için Düzce Ulaşım A.Ş.’yi kurduk.

Özgün bir iş modeliyle Düzce Ulaşım A.Ş. KOORDİNATÖRLÜĞÜNDE 114 ESNAFIN OTOBÜS ALMASINI SAĞLADIK.

5.      Millet bahçesinin 1 etabını tamamladık.

Millet bahçesi milletin hizmetinde.

Milet bahçesi 1 etabının 34 dönüm üzerine uygulanan projesini 10 Temmuz 2020’de başlattık. 29 Ekim 2021 tarihinde hizmete açtık.

3 parkın bütünleştirildiği 34 bin metrekare alan üzerine kurulan millet bahçesinde, millet kıraathanesi, kafeteryalar, çocuk alanları, kay kay pisti ve oturma alanları bulunuyor.

6.     Modern bir hayvan konuk evi inşa ettik.

Türkiye’nin en modern hayvan barınağını 2019 yılında 14 bin 300 metrekare alan üzerine kurup faaliyete geçirdik.

Tesiste kafesler alttan ısıtma sistemine sahip, kış aylarında kapalı alana alınan hayvanlar alttan ısıtma sistemi sayesinde soğuktan etkilenmiyorlar.

1 ameliyathane ve 97 adet kafesin bulunduğu tesisimizde 2019 - 2022 yılları arasında 4 bin köpek kısırlaştırılırken, 13 bin 129 köpek tedavi edildi.

7.     Mutfak sanatları merkezini kazandırdık.

Düzce Mutfak Sanatları Merkezi’ni Eylül 2021’de hizmete açtık.

İlimizin zengin mutfağından lezzetlerin yer aldığı Düzce Mutfak Sanatları Merkezi örnek bir tesis oldu.

Düzce mutfağının kurumsallaştıracağı bir çalışmaya imza atarak 281 farklı tarifi içerisinde barındıran Düzce yemekleri kitabı hazırladık.

8.     Modern itfaiye binasını hizmete açtık.

İtfaiyemiz her noktaya 7 dakika mesafede.

Düzce’nin her noktasına 7 dakikada ulaşılabilecek bir bölge olan çoban mevkiinde modern bir itfaiye binası inşa ettik.

İtfaiye teşkilatımızı güçlenmek için araç filomuzu modernize ettik.

Bölgenin en güçlü itfaiyesini kurduk.

9.     Bahçeşehir itfaiye istasyonunu açtık.

Yaklaşık 40 bin kişinin yaşadığı Bahçeşehir bölgesinde acil müdahaleye imkan verecek bir müfreze kurduk.

Batı Karadeniz bölgesinin en güçlü itfaiye teşkilatı Düzce’de.

10.  İtfaiye teşkilatımıza yeni araçlar kazandırdık.

Bölgenin en güçlü itfaiye teşkilatını oluşturduk.

İtfaiye teşkilatımıza, sıfır kilometre bir adet çift kabinli ilk mücadele aracı, 1 adet 32 metre merdiven, 1 adet 28 metre endüstriyel yangınlara müdahale aracı kazandırdık.

2 adet Mercedes Atego boş şasi kamyonların üst yapısını tamamlayarak filomuza dahil ettik.

2 adet BMC marka kamyonun çürüyen üst yapısını tamamen yeniledik.

30 tam takım yangınlara müdahale kıyafeti tedarik ettik.

Toplam 17 aracımız ile Düzce’nin her noktasına 7 dakikada müdahale edebilecek kapasitedeyiz.

11.  Kent Estetiği Projesini hayata geçirdik.

Kentin kalbinde büyük dönüşüm gerçekleştirdik.

Millet Bahçesinden Cedidiye meydanına kadar kentsel tasarım uygulama projesini tamamladık.

Proje kapsamında zemin kaplamaları, kent mobilyaları, ağaçlandırma ve aydınlatma sistemlerini yeniledik.

Bina cepheleri yenileme çalışmaları sürüyor.

12.  Millet kütüphanesini açtık.

Gençlerin yeni çekim merkezi millet kütüphanesi.

Kültür Mahallesinde bulunan eski kaymakamlık lojmanının tahsisini Düzce Belediyesine aldık.

Millet Bahçesi 1 etabının yanında yer alan yapının restorasyonunu yaparak Düzce’ye yeni bir kütüphane kazandırdık.

Millet kütüphanesini 1 Kasım 2022 tarihinde açarak gençlerimize armağan ettik.

BAŞLADIK BİTİRİYORUZ

1.     Cedidiye Kent Meydanı Projesi.

Çarşı- meydan- cami konsepti çok yakışacak.

Şehrin kalbinde büyük dönüşüm sloganı ile başlattığımız Kent Estetiği Projesinin devamı niteliğinde olan Cedidiye Kent Meydanı Projesine 2022 yılı Eylül ayında başladık.

2 Etap olarak planladığımız Millet Bahçesi ve Cedidiye meydanını bütünleştireceğimiz projemizi tamamlayarak şehrin kalbindeki dönüşümü gerçekleştirmiş olacağız.

2.      Asar Deresi Rekreasyon Projesi.

Şehrin gerdanlığı Düzce’nin simgesi olacak.

Asar deresinin 1730 kısmının ıslahı ve düzenlemesi için Asar Dersi Rekreasyon Projesi’ni hazırladık. Projenin 1 etabına 2022 yılı Eylül ayında başladık.

Proje kapsamında taşkın ve istinat duvarları yenileniyor.

Cep otoparkları oluşturuluyor.

Bisiklet yolları ve park alanları yapılıyor.

Yeşil alanlar düzenleniyor.

5 adet yaya köprüsü inşa ediliyor.

3.     Merkez pazaryeri.

Bölgenin en büyük ve en modern pazaryeri projesi tamamlandı.

Aziziye Mahallesinde bulunan mevcut derme çatma pazaryerini yeniliyoruz.

Aziziye Mahallesinde mevcut pazaryerinin batısına sosyal donanımlı olan modern bir pazaryeri inşa ediyoruz.

Çatısına güneş panelleri yerleştireceğimiz ve kendi enerjisini kendisi üretecek olan pazaryeri projesi için Nisan 2022’de çalışmalara başladık.

4.     Sabiha Ulusoy Kütüphanesi.

Şehrin en modern kütüphanesi Uzunmustafa’da yükselecek, neredeyse bitti.

3 bin 135 metrekarelik bir parsel üzerine konumlanan 240 metrekare oturum alanına sahip kütüphanede mevcut yeşillik alanı korunarak doğayla bütünleşmiş bir tasarım hazırladık.

Türkiye’de daha önce örneği olmayan Kafkas Rölyefi’ni Sabiha Ulusoy Kütüphanesinin yanına konumlandıracağız.

5.     Türkiye’nin 7. bilim merkezini kuruyoruz.

Düzce Belediyesi Sosyal Yaşam Merkezini, Bilim Merkezine dönüştürüyoruz. Yaklaşık 7 bin 500 metrekare kapalı alanı bulunan Merkezimiz bünyesinde sergi salonları, atölyeler, oyun alanları, bilim mağazası, konferans, gösteri salonları, kafeterya ve kütüphane barındıracak.

6.     Konuralp Antik Kent Kazı Çalışmaları.

30 yıl sürecek kazıyı 3 buçuk yılda yaptık.

Tarihi 2 bin 500 yıl öncesine dayanan Antik Tiyatroyu Dünya mirasına kazandırmak için kazı çalışmalarını hızlandırdık.

70-80 personel ve 10 arkeolog ile birlikte gerekli tüm ekipman desteğini sağladık.

2013’ten bu yana yapılanın 30 katı kazı yaptık.

Kazı çalışmalarımızda 2. yüzyıla ait olduğu tahmin edilen Medusa ve Apollo heykellerini çıkardık.

7.     Spor Kampüsü Projesi.

Spor ve sporcu şehri Düzce için çalışıyoruz.

Biri şehrin güneyinde Şıralık’ta, diğeri kuzeyinde Bağlantı yolu üzerinde olmak üzere iki adet kampüs inşa etmeyi planladık. Şıralık stadı bitmek üzere.

Bağlantı yolu üzerinde 1081 kapasiteli ana stadımız yapılıncaya kadar, Güney spor kampüsünde mevcut 4800 kişilik şehir stadımız yerine 7200 kişilik bir yedek stat inşa ediyoruz.

8.     Mahalle Konakları Projesi,

Mahallelerde yeni sosyal yaşam alanları oluşturuyoruz.

Mahallelerimizde belediyemize ait binaların restorasyonunu gerçekleştirerek yeni sosyal yaşam alanları oluşturacağız.

Mahalle konakları içerisinde televizyon, buzdolabı, koltuk takımı, kitaplık, fırın gibi temel ihtiyaç malzemelerini barındıracağız.

İlk olarak Beyciler, Çamköy ve Çavuşlar Mahallesinde yapacağımız mahalle konaklarının projelerini hazırladık.

9. Eğitim Yatırımlarımız.

Şehir içinde kalan okulları taşıyoruz.

Düzce Cam firmasının sahibi Kasım Aktaş tarafından yüzde 51’i yaptırılacak okulun inşaatına 2020 yılının Aralık ayında başlandı. Okulun 2022- 2023 eğitim yılına yetiştirilmesini hedefledik.

İkili eğitimi sonlandıracağız.

Azmimili ilkokulunun deprem öncesinde yapılan 8 derslikli binası tescilli eserdi.

Aynı bölgede başka bir yere 24 derslikli okul projesi hazırladık.

9.     İçme Suyu Projesi.

Regülatör, ana hat, depo ve şebeke projesini başlattık.

Düzce’nin önümüzdeki 35 yıl içme suyu ihtiyacını karşılayacak iki proje başlattık.

Birinci projede DSİ kanal ile içme suyu kaynaklarında yeni regülatörler inşa edip asbestli ana hatlar değiştirilecek. Günde 130 bin metreküp arıtma kapasiteli yeni bir arıtma tesisi kurulacak.

İkinci projede İller Bankası kanalı ile 30 bin metreküp kapasiteli yeni bir depo yapılacak ve şehir şebekesinin tamamı çelik borularla değiştirilecek.

10.  Modern Sanayi Sitesi.

Eski sanayi sitesini şehir dışına taşıyoruz.

63 dönüm arazi üzerine 262 dükkandan oluşan site için çalışmalara başladık.

Şehir merkezinde kalan ve kötü bir görünüm sergileyen eski sanayi sitesini şehir dışına taşıma çalışmalarını sürdürüyoruz.

11.   Form Düzce Projesi.

Eski Sanayi Çarşısının bulunduğu alan için Forum Düzce projesini hazırladık.

Bölgenin yeniden değerlendirilmesi için mülkiyet sahipleri ile görüşmelere başladık, yeni bir fizibilite çalışması yapıyoruz.

YAPARSA FARUK ÖZLÜ YAPAR..

Sevgi saygı ve hürmetlerimle...

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
OKUYUCU YORUMLARI
7.06.2023
06:06

Sayın tutkun Faruk özlüyü öve öve biteremediniz düzcede hiçmi sorun yok Düzce günlük güneşlik size etrafa bakıyorum çevre iller gelişip tramvaylar kurarken düzcede trafik sorunu var hızlı tren düzceye uğramadan geçiyor çevre yolları eksik düzce turizim alanında çok bakir tanıtılıp yerli yabancı turist çekilmeli spor yatırımları eksik d 100 şehir dışına çıkarılmalı düzce 5 yıldızlı otel yok düzce fuar alanı yok düzceyi cazibe merkezi yapacak yatırımlar yok sayıyorum birçok eksik var biz başka şehirdeki yaşıyoruz Faruk özlü düzceyi farklımı gösteriyo düzce bilmeli

Katılıyorum   Katılmıyorum
%45,45
Ahmet kara

Bu sayfa da yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan https://www.duzcetv.com sorumlu tutulamaz.